Edit Content

Η καθημερνή σας ενημέρωση για τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο δωρεάν στο διαδίκτυο

Χρυσοστόμου Σμύρνης 25, Λαγκαδάς, 57200

+30 6907651080

Thursday 02/05/2024

Μήνυση του δημάρχου Θέρμης κατά ΔΕΔΔΗΕ

Μηνυτήρια αναφορά προς τον αρμόδιο Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης, σε βάρος των υπευθύνων του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) καθώς και κατά παντός υπευθύνου, κατέθεσε ο δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος.

Η μηνυτήρια αναφορά αφορά 20ωρη διακοπή ηλεκτροδότησης η οποία συνέβη το διήμερο 8 και 9 Ιουλίου 2022 στην κοινότητα Τριλόφου, καθώς και τις πολύωρες, αν και μικρότερης διάρκειας διακοπές ηλεκτροδότησης στις κοινότητες Καρδίας και Πλαγιαρίου, στις 9 Ιουλίου.

Παράλληλα, ο δήμος Θέρμης προέβη και σε μια σειρά άλλων ενεργειών προκειμένου να αναδείξει για πολλοστή φορά το σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει με το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή, αλλά και για να βοηθήσει κατοίκους και επαγγελματίες οι οποίοι έχουν υποστεί ζημίες, να διεκδικήσουν αποζημιώσεις.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, “όλοι οι υπεύθυνοι του ΔΕΔΔΗΕ όχι μόνον δεν παρείχαν την παραμικρή ενημέρωση στους κατοίκους, αλλά ούτε απαντούσαν στις κλήσεις τους, όπως επίσης δεν απαντούσαν και στις δικές μου κλήσεις ως δημάρχου». Ο κ. Παπαδόπουλος υπογραμμίζει παράλληλα πως «οι παραπάνω περιοχές αντιμετωπίζουν συχνά και εκτεταμένα προβλήματα διακοπής ηλεκτροδότησης που επιφέρουν σημαντικές επιπτώσεις στους κατοίκους και βεβαίως στους επαγγελματίες της περιοχής όπως για παράδειγμα η καταστροφή οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, η καταστροφή εμπορευμάτων, το κλείσιμο καταστημάτων τροφικής αλυσίδας (σούπερ μάρκετ), ψυχαγωγίας κ.λπ. και κυρίως θέτουν σε κίνδυνο την υγεία, σωματική ακεραιότητα και την ίδια τη ζωή κατοίκων των περιοχών αυτών του Δήμου που υποστηρίζονται από ιατρικό εξοπλισμό και μηχανήματα τα οποία τίθενται εκτός λειτουργίας όταν διακόπτεται η ηλεκτροδότηση».

Παράλληλα, με επιστολή του προς όλους τους βουλευτές Β’ Θεσσαλονίκης ο κ. Παπαδόπουλος τους κοινοποίησε τη μηνυτήρια αναφορά και τους ζητά να αναδείξουν το θέμα μέσω της διαδικασίας Κοινοβουλευτικού ελέγχου, ώστε να υπάρξουν συγκεκριμένες απαντήσεις και δεσμεύσεις από τους αρμόδιους υπουργούς.

Πέραν αυτών, την Τρίτη 12 Ιουλίου, ο δήμαρχος Θέρμης δέχθηκε στο γραφείο του τον διευθυντή περιοχής Ανατολικής Θεσσαλονίκης του ΔΕΔΔΗΕ, Γεώργιο Μήτσιου και τον τομεάρχη Μελετών Γιάννη Κοντίδη προς τους οποίους εξέφρασε την έντονη διαμαρτυρία του, τόσο για τις πολύωρες διακοπές της ηλεκτροδότησης, όσο και για την πλήρη απουσία ενημέρωσης εκ μέρους του ΔΕΔΔΗΕ.

Παράλληλα, ζήτησε, για άλλη μια φορά, να προχωρήσουν επιτέλους οι αναγκαίες εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να εκλείψουν τα φαινόμενα με τις συχνές διακοπές ηλεκτροδότησης τα οποία πλήττουν διαρκώς τις κοινότητες της δημοτικής ενότητας Μίκρας.

Κατά τη συνάντηση τα στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ ενημέρωσαν τον δήμαρχο ότι πρόκειται να γίνουν οι αναγκαίες εργασίες και παρεμβάσεις ώστε να μην συμβεί στο εξής ανάλογο περιστατικό.

Τέλος, την Τρίτη 12 Ιουλίου, ο δήμαρχος Θέρμης συγκάλεσε σύσκεψη με τους προέδρους των κοινοτήτων Τριλόφου, Καρδίας και Πλαγιαρίου καθώς και τους εκπροσώπους των Επαγγελματιών της δημοτικής ενότητας Μίκρας με μοναδικό θέμα τον συντονισμό των ενεργειών για την άσκηση ένδικων μέσων σε βάρος του ΔΕΔΔΗΕ και κάθε άλλου αρμόδιου φορέα, προκειμένου να δοθούν αποζημιώσεις για τις ζημιές τις οποίες υπέστησαν οι επαγγελματίες και οι κάτοικοι της περιοχής.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε πως «ο δήμος θα σταθεί στο πλευρό των κατοίκων και των επαγγελματιών με όποιο τρόπο χρειαστεί». Κάλεσε όλους όσοι έχουν υποστεί ζημιές από τη διακοπή της ηλεκτροδότησης να καταθέσουν αγωγές διεκδίκησης αποζημιώσεων.

Σε δήλωσή του σχετικά με τις διακοπές ηλεκτροδότησης το διήμερο 8 και 9 Ιουλίου ο δήμαρχος Θέρμης τονίζει ότι «αυτά τα οποία συνέβησαν ήταν πρωτοφανή. Δεν αναφέρομαι μόνον στην καθολική διακοπή ρεύματος επί σχεδόν είκοσι ώρες στον Τρίλοφο και σε μικρότερης διάρκειας διακοπές σε Καρδία και Πλαγιάρι.

Αναφέρομαι πρωτίστως στο γεγονός ότι οι αρμόδιοι του ΔΕΔΔΗΕ μας αγνόησαν. Δεν έβγαινε κανείς υπεύθυνος στο τηλέφωνο να ενημερώσει τους κατοίκους, τους επαγγελματίες αλλά ούτε και εμένα, για το τι συνέβη και πόσος χρόνος θα χρειαζόταν για να αποκατασταθεί η βλάβη. Έκαναν σχεδόν δώδεκα ώρες για να εντοπίσουν το σημείο της βλάβης.

Εάν ζητούσαν τη βοήθεια του δήμου, εάν απαντούσαν στα τηλεφωνήματά μου, θα μπορούσε ο δήμος με την ομάδα Πολιτικής Προστασίας που διαθέτει να τους βοηθήσει να φτάσουν γρήγορα στο σημείο της βλάβης και να την αποκαταστήσουν στον ελάχιστο δυνατό χρόνο. Όμως αυτοί μας αγνόησαν.

Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται διακοπή της ηλεκτροδότησης σε αυτές τις περιοχές. Υπήρξαν πολλές και στο παρελθόν, όχι φυσικά τέτοιας διάρκειας, ωστόσο όμως, προκάλεσαν πολλές ζημίες σε οικιακές συσκευές και σε επαγγελματίες.

Ο ΔΕΔΔΗΕ μας είχε υποσχεθεί ότι θα προχωρήσει στη συντήρηση και την αναβάθμιση του δικτύου ώστε να μην επαναληφθούν αυτά τα φαινόμενα. Εκ των πραγμάτων, όμως, αποδείχθηκε ότι όσα υποσχέθηκαν, δεν έγιναν. Ο κόμπος έφτασε πλέον στο χτένι».

Κοινοποίηση:

Live Thessaloniki

Σχετικά Αρθρα

Οδηγίες της ΕΛ.ΑΣ για τα πυροτεχνήματα

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης και με σκοπό την αποφυγή χρήσης κροτίδων, βεγγαλικών και αυτοσχέδιων ειδών πυροτεχνίας,