Edit Content

Η καθημερνή σας ενημέρωση για τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο δωρεάν στο διαδίκτυο

Χρυσοστόμου Σμύρνης 25, Λαγκαδάς, 57200

+30 6907651080

Sunday 08/09/2024

Με αλλαγές ξεκινά στις 12 Σεπτεμβρίου η σχολική χρονιά

Με σημαντικές καινοτομίες, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, αρχίζει φέτος η σχολική χρονιά για την οποία το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει στις 12 Σεπτεμβρίου .

Συγκεκριμένα:

α) σχεδόν 8.600 νέοι, μόνιμοι διορισμοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή. Συνολικά υλοποιήθηκαν 25.000 μόνιμοι διορισμοί μέσα σε 2 χρόνια, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 12 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση.

β) Επέκταση ολοήμερου σχολείου:

– Το ολοήμερο Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.

– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).

– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.

– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.

γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.

ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

 

Στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Παράλληλα, έχουν υλοποιηθεί οι εξής μεταρρυθμίσεις:

* Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη: η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση υλοποιείται σε όλη τη χώρα.

* Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, δίνεται σε κάθε παιδί η ευκαιρία να διευρύνει τα γλωσσικά του εφόδια από πολύ νωρίς.

* Εργαστήρια Δεξιοτήτων(οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.): νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, με στόχο την ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών.

* Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών: περισσότερες από 125.000 επιμορφώσεις, που αποτελούν επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.

* 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών: συνεχίζονται και το σχολικό έτος 2022-2023 την πιλοτική εφαρμογή ΝΠΣ στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας.

* Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120, μέσα σε 3 χρόνια, για ποιοτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και διάχυση καλών πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.

* Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων. Φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα.

* Αξιολόγηση στα σχολεία: συνεχίζεται η αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου με τις διαγνωστικές εξετάσεις «PISA» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

* Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: ένα πραγματικό ψηφιακό άλμα, σε εκπαίδευση, διαδικασίες και δράσεις.

* Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου: αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων και ταυτόχρονα διασφαλίζει κάλυψη της ύλης σε όλη τη χώρα.

* Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων(Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση): σκοπός είναι η υποστήριξη και προετοιμασία των υποψηφίων για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει. Το σύνολο των μαθημάτων αυτών δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία.

* Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων: Μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, θέσπιση πλαισίου αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

* Για μία συμπεριληπτική εκπαίδευση:

* διορίστηκαν περί τις 6.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ στην ιστορία της χώρας, και δημιουργήσαμε νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία.

* εντάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές μας, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.

Δ.Π.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κοινοποίηση:

Live Thessaloniki

Σχετικά Αρθρα

astinomia police

Θεσσαλονίκη: Άδειαζαν διαμερίσματα προσποιούμενοι υπαλλήλους εταιρείας ηλεκτρισμού

Στην αυτόφωρη σύλληψη δύο αντρών, ηλικίας 27 και 25 ετών, προχώρησαν αστυνομικοί του Τμήματος Πρόληψης και Καταστολής της Εγκληματικότητας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, όταν τους

Κώστας Γιουτίκας: Το εργοτάξιο της Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Έργων της ΜΕΘ επισκέφθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης

Σε συνεχή διαδικασία αναβάθμισης το εργοτάξιο της Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Έργων της ΜΕΘ. Τις εγκαταστάσεις του επισκέφθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας. Το εργοτάξιο της Υποδιεύθυνσης

«Πρόληψη Βίας και Παραβατικότητας στους Ανήλικους: Παρουσίαση Δράσης του Υπουργείου Υγείας στη Θεσσαλονίκη»

Το Υπουργείο Υγείας στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης για την Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Βίας και της Παραβατικότητας, οργανώνει μια ολοκληρωμένη παρέμβαση ενημέρωσης και