Edit Content

Η καθημερνή σας ενημέρωση για τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο δωρεάν στο διαδίκτυο

Χρυσοστόμου Σμύρνης 25, Λαγκαδάς, 57200

+30 6907651080

Wednesday 24/04/2024

Βελτίωση των αστικών μετακινήσεων και στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη

Ο Ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης και της ομάδας του ECR, Εμμανουήλ Φράγκος Φραγκούλης, με Γραπτή Ερώτηση του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην αναμόρφωση και βελτίωση των αστικών μετακινήσεων και της στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη.

Η αύξηση του πληθυσμού και κυρίως η έλλειψη συντονισμού στην πόλη έχουν ως αποτέλεσμα την καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση, αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία και πρωτίστως την υποβάθμιση του τρόπου ζωής των Θεσσαλονικέων.

Ο Εμμανουήλ Φράγκος ζητάει από την ΕΕ λύσεις στα πρότυπα του Γκέτεμπορκ και της Κοπεγχάγης.

Ο Έλληνας Ευρωβουλευτής καταγγέλλει ότι η Θεσσαλονίκη οπισθοδρομεί την ώρα που εκτελούνται σημαντικά ευρωπαϊκά προγράμματα βελτίωσης της αστικής βιώσιμης κινητικότητας, όπως η “Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας”, η πρωτοβουλία CIVITAS, το “δημιουργώντας το χωρικό οικοσύστημα του 21ου αιώνα” και το “do the right mix”, ενώ φαίνεται ότι οι ψηφιακές εφαρμογές μπορούν επίσης να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση της στάθμευσης, χωρίς σημαντικό κόστος.

Ο Ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης απευθυνόμενος στην Επιτροπή τονίζει ότι η απελευθέρωση του δημόσιου χώρου και η μείωση των εκπομπών ρύπων θα παρουσίαζαν εξαιρετικά αποτελέσματα σε πόλεις, όπως η Θεσσαλονίκη.

Ο Εμμανουήλ Φράγκος τονίζει ότι η μετακίνηση και κυρίως η στάθμευση αποτελούν την κυριότερη πηγή του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Η έλλειψη μελέτης για μακροπρόθεσμες λύσεις βιώσιμης μετακίνησης βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις που αμέλησαν το πρόβλημα.

Πρέπει όμως άμεσα και γρήγορα να κάνουμε την Θεσσαλονίκη μας πιο λειτουργική, προς όφελος της καθημερινότητάς μας.

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης
προς την Επιτροπή
Άρθρο 138 του Κανονισμού
Emmanouil Fragkos (ECR)

Θέμα: Βελτίωση των αστικών μετακινήσεων και της στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη

Η στάθμευση αποτελεί πρόκληση για τη Θεσσαλονίκη, τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Η αύξηση
του πληθυσμού, πέραν του αρχικού σχεδιασμού της πόλης, είχε ως αποτέλεσμα την
κυκλοφοριακή συμφόρηση καθημερινά, επηρεάζοντας αρνητικά την οικονομία και την
ελκυστικότητα της, και, πρωτίστως, δοκιμάζοντας την υπομονή των Θεσσαλονικέων.
Εκτελούνται σημαντικά ευρωπαϊκά προγράμματα βελτίωσης της αστικής βιώσιμης
κινητικότητας, όπως η “Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας”, η πρωτοβουλία CIVITAS, το
“δημιουργώντας το χωρικό οικοσύστημα του 21ου αιώνα” και το “do the right mix”, ενώ φαίνεται
ότι οι ψηφιακές εφαρμογές μπορούν επίσης να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση της στάθμευσης,
χωρίς σημαντικό κόστος.
Η απελευθέρωση του δημόσιου χώρου και η μείωση των εκπομπών ρύπων θα παρουσίαζαν
γεωμετρικά θετικά αποτελέσματα σε μεσαία αστικά οικοσυστήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι
παρατηρείται πως πόλεις μεγαλύτερου μεγέθους, όπως η Αθήνα, χαρακτηρίζονται από
“αποοικονομίες κλίμακας”. Έτσι, με την ενίσχυση της τηλε-εργασίας, οι κάτοικοι τους
αναζητούν βιώσιμες αστικές εναλλακτικές.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1) Σχεδιάζει να παράσχει μια “εργαλειοθήκη” με λύσεις που μπορούν να εφαρμόσουν πόλεις,
όπως η Θεσσαλονίκη, σε μέγεθος και προκλήσεις, ώστε να βελτιώσουν τις συνθήκες
στάθμευσης;
2) Υπάρχουν αναξιοποίητα εργαλεία για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη;
3) Καθώς η παρούσα κρίση αυξάνει την τιμή του πετρελαίου, χωρίς ορατό ορίζοντα
υποχώρησης του, σχεδιάζει να υποστηρίξει τις πόλεις στην ανταλλαγή βέλτιστων
ευρωπαϊκών πρακτικών, όσον αφορά στην ενθάρρυνση χρήσης των μέσων μαζικής
μεταφοράς, στα πρότυπα, π.χ. του Γκέτεμπορκ και της Κοπεγχάγης;

Κοινοποίηση:

Live Thessaloniki

Σχετικά Αρθρα